't Vierde begint beker met wedstrijd op veld dat 'Heilige grond' moest zijn, maar slagveld blijkt!

Lienden 2 (zon)

Mannen beker reserve zondag poulefase Groep 2 097

5 september 2021 11:00

S. van Meurs

Sportpark De Abdijhof
Molenstraat 18
4033AV
LIENDEN
tel. 0344-601998

Een heerlijke zondagmorgen onder een strak blauwe lucht.... Het leek een begin van een prachtige dag. Voor de eerste wedstrijd waar het om de punten gaat, mochten we afreizen naar FC Lienden 2 voor een bekerwedstrijd. De tegenstander is een hoogvlieger in de 6e klasse en op voorhand leek er dan ook al weinig te halen. Zulke bekerwedstrijden worden vaak gezien als oefenpot om minuten in de benen te krijgen voor de competitie begint. Wel was het bijzonder om te zien dat er een aantal moesten omkleden in de douche, omdat we maar liefst 16 spelers bij ons hadden. Dit betekende dus 5 wissels! Mooi om te zien dat we dit jaar dus een mooie groep enthousiaste jongens hebben. En dan waren we nog niet eens compleet.

Tijdens de warming-up op het hoofd(kunstgras)veld bleken we te spelen op een stukkie vakwerk van onze shirtsponsor Smits & de Kleijn ! Wat een eer! Op een één kleine oneffenheid na lag het er dan ook keurig bij. Alleen jammer dat al binnen een paar tellen bleek dat de jonge gasten van Lienden 2 wel raad wisten met dit kunstgras en op voorsprong kwamen. Ook de tweede viel niet veel later. Met de rust was het 3-0 en op een goede vrije trap van Joost na was het een kansloze missie. In de rust genoten we van een heerlijk cadeau van onze wasvrouw Petra. In onze tas zat namelijk een blik met heerlijke dropjes en een lieve kaart om ons succes te wensen dit seizoen. We beloofden dan ook om de 2e helft alsnog D'rop te knallen😅

Achteraf bleek dat knallen wel iets te letterlijk te worden genomen. Niet alleen werd de score uitgebreid door de tegenstander, maar vooral onze lappenmand raakte behoorlijk overvol. Van verzwikte enkels, tot hamstringblessures, tot ballen in het gezicht.... De ene na de andere moest het veld verlaten. Helaas waren de meeste blessures dusdanig heftig dat de doctoren in de regio mogelijk nog wel wat bezoekjes kunnen verwachten, veel sterke voor hen dan ook! Uiteindelijk hadden we dus geen wissels meer over en spelers met kramp moesten noodgedwongen blijven staan. Hopelijk kunnen we volgende week toch nog voldoende jongens bij elkaar krijgen en valt het allemaal mee. Of het nu komt door de fitheid, de tegenstander of het veld, er is maar gebleken dat een brede selectie geen overbodige luxe is. Op de foto zien we Noah die bij gebrek aan een brancard maar met een kruiwagen van het veld moest, meer Kelderklasse dan dat wordt het niet!

Uiteindelijk moesten we het doen met een 7-0 verlies. Dit had nog wat meer kunnen zijn, maar Sven stond zijn mannetje. Zelfs de penalty die door zijn collega keeper werd genomen wist hij te stoppen. Volgende week spelen we de tweede bekerwedstrijd tegen Unitas 4, deze keer om 10.45 uur.