EFFECTIVITEIT EN HARD WERKEN LEVERT 'T VIERDE PUNT OP!

Aquila 3 (zon)

Mannen beker reserve zondag poulefase Groep 2 097

19 september 2021 10:00

D.G.H.M. van Rooij

Wederom was het een mooie zonnige zondagmorgen en stond er een laatste bekerpotje voetballen tegen Aquila 3 op het programma. Eigenlijk zou er om 10.00 uur worden afgetrapt in Dreumel, maar door een overvol thuisprogramma in Dreumel, kwamen ze naar het Mariaveld en namen ze hun scheidsrechter mee. Thuis een uitwedstrijd.... Eens wat anders.

Dat we ook wat eerder speelden dan normaal thuis bracht ons niet zozeer van streek. We hadden ondanks vele pijntjes een redelijk brede groep vandaag en (bijna) iedereen was goed gemutst. Degene die dat niet waren hadden een glaasje te veel op gister. Al snel na de aftrap bleek wel dat Aquila 3, net als andere jaren in deze samenstelling, was gekomen om de punten ook mee in de tas terug te nemen. Ondanks een aantal voorzetten en gemiste kansen bleef het een tijd 0-0. Uitgerekend door wat gerommel na een corner wist Aquila de 0-1 of 1-0, net wat jullie willen, binnen te tikken. Er werd direct geroepen dat we niet in paniek moesten raken en door moesten gaan. Verdedigend stond het best aardig en werd er door iedereen hard gewerkt. Dit resulteerde in een uitbraak van Wichard die na een lange bal en wat geluk de bal mee kreeg, alleen voor de keeper kwam en keurig door de beentjes afrondde. Deze 1-1 gaf toch wat energie en Aquila was het even kwijt. Hieruit kwam een corner die eens kort werd genomen. Stephan slingerde de bal er goed in en Jan kopte nog beter raak! 2-1! Zoals de meesten van jullie wel weten komen wij niet vaak in een dergelijke positie en we waren dan ook erg blij dat we met deze stand de rust in gingen.

Enkele bezoekers die in de rust pas kwamen en wisten dat de wedstrijd was verplaatst vroegen zich ook wel even af hoe het zat met het scorebord en of we nu echt voor stonden. Ondanks dat we bleven zeggen dat we moesten blijven werken en nog niets hadden kwam Aquila sterk uit de kleedkamer. De Alphse Ranja en thee had de heren schijnbaar goed gedaan. We wisten nog wel een 10 minuten tegen te houden, maar helaas wisten de Dreumelse aanvallers er toch door te komen en 2-2 te maken. Nog steeds geen paniek, want er werd nog steeds hard gewerkt. Echter wisten we dat het zwaar zou worden om nog een half uur de pot dicht te houden. In het restant van de wedstrijd leek dit aardig te lukken. Gezegd moet worden dat we ook nauwelijks in de 16-meter van Aquila kwamen en kansen bleven voor ons uit. Door vooral goed elkaar te coachen en hard te blijven werken werd het gelijkspel toch over de streep getrokken. Chapeau voor 't Vierde en dit geeft toch wat vertrouwen om vanaf volgende week de competitie te starten. Als we op deze manier kunnen blijven werken wordt dit hopelijk beloond met een aantal puntjes.

De competitie start voor ons volgende week uit tegen SVHA 3 om 12.15 uur. Iedereen fijne week en lief zijn voor elkaar wa!