'T VIERDE-BEUNINGSE BOYS 5: HET REGENDE PIJPENSTELEN.... EN DOELPUNTEN!

Beuningse Boys 5 (zon)

3 oktober 2021 10:45

Afgelopen zondag speelden wij de 2e wedstrijd van het seizoen tegen Beuningse Boys 4 nadat we de 1e uitwedstrijd met 3-0 hadden verloren van SVHA 3. Voor het gevoel leek het al 5 dagen te regenen en voorlopig niet te stoppen. Gelukkig kunnen de velden wel wat hebben. Complimenten voor de grasmeesters ook. Een uur voor het verzamelen kwamen er toch de eerste vragen of het toch echt wel door ging. Helaas voor de mooi weer voetballer, er werd om 10.45 uur toch echt afgetrapt.

Tijdens de warming-up viel al op dat we, wederom, een zeer jonge en fitte ploeg troffen. Nu zijn wij natuurlijk ook nog in de bloei van ons leven, maar over dat fitte zijn de geleerden het nog niet eens. Beuningen zette ook direct veel druk. De goal bleef wel even uit en 't Vierde mocht ook een aantal keren snuffelen op de helft van de bezoekers. Grote kansen bleven echter uit. Wel had onze keeper moeite met de natte ballen, sorry voor mijn taalgebruik, op dit natte veld en liet ze een aantal keer uit de handjes glippen. Dit kreeg de Beuningse formatie in de gaten en bleven daarom veel van afstand schieten. Sven weerde vele ballen keurig, maar door hun felheid kwam een van zulke ballen voor een Beuningse voet en die tikte de 0-1 binnen. Vervolgens bleven ze vrij fel spelen en zaten ons constant op de hielen. Uit goede aanvallen vielen vervolgens ook de 0-2 en 0-3.

Wederom bleven we positief en als verzopen katjes werd er tijdens de thee vooral realistisch teruggeblikt op de eerste helft. Voetballend wellicht niet de beste tegenstander, maar wel veel feller en fitter. Toch werd er snel weer gelachen en bleven vol goede moed voor de 2e helft.

Al snel bleek er weinig te zijn veranderd door de thee en Beuningen zette ons direct weer onder druk. Echt opbouwen werd wel geprobeerd, maar net voorbij de middenlijn ging het vaak mis. Helaas vielen er al snel drie tegendoelpunten en was het vooral uitkijken voor een vernedering. Een kwartier voor tijd maakte Joost zijn rentree en probeerde na een blessure weer wat minuutjes te maken. Dit bleek een ware verfrissing op het middenveld voor onze jongens. Direct werd er meer gecombineerd en al snel kwamen we vaker over de middenlijn en was er zelfs even een opleving toen de bal over het doel van de boys raasde.... De bal is nog steeds onderweg op de weg terug, maar het was in ieder geval een schot op goal.

Toch bleek dit voor wat vertrouwen te zorgen. Het aanvallende spel leverde ook een vrije trap op net buiten de 16. Joost krulde deze mooi binnen en de eerst goal deze competitie was binnen! Vlak hierna was er wederom een uitbraak, opgezet vanuit achter en met snelle passes. Joost gaf een mooie bal op Bart die als gelegenheidsspits keurig op goal schoot, de keeper stootte de bal naar de zijkant waar Tom hem binnen kon tikken 2-6. En dit was direct de einduitslag.

Toch 2 goals, met vlagen leuk spel, geen gemopper op elkaar en een mooi compliment voor het vriendschappelijke spel na afloop. De trainer van de tegenpartij hoopte wekelijks zo'n positieve tegenstander te treffen en ook het uitvak vond het knap hoe we elkaar ondersteunde na zes tegengoals.... Dit maakt je dan toch weer een beetje trots! Helaas nog geen punten. Ook nog een woord van dank voor scheidsrechter Robert die ons voor het eerst floot en de wedstrijd vakkundig leidde. Volgende week zoeken we hier verder naar in Boven-Eind bij DSZ 4. We hebben er weer zin in, ondanks het vroege tijdstip van 9.45 uur.