T VIERDE GEEFT OPNIEUW VOORSPRONG UIT HANDEN

6626BG
ALPHEN GLD
tel. 0487-561829

Na de winterstop was het deze zondag pas weer de 2e wedstrijd nadat we de 1e wedstrijd ongelukkig met 2-0 hadden verloren van DSZ.

Voorafgaand aan de wedstrijd zat de sfeer er direct weer in doordat er o.a. wat opnames dienden te worden gemaakt voor eeen mogelijke TV carrière.
We waren ook nagenoeg compleet en het was een opgave om te bepalen wie kon beginnen en wie nog even mocht toekijken. Ondanks dat Niftrik eerder een zware kluif bleek, 8-0 verlies, was er toch vertrouwen in een betere afloop.
Vanaf de aftrap liet 't vierde al snel zien dat het vandaag geen zin had in een oorwassing. Er werd flink de duels aangegaan, en met vlagen goed gecombineerd waardoor de tegenstander wat gefrustreerd leek.  Al snel werd dit goede spel beloond. Door goed voorbereidend werk van Jan kon hij de bal vanaf de zijkant voor de goal schuiven en wist Bart hem vol overgave binnen te knallen. Waar menigeen bang was dat deze bal nooit meer zou worden teruggevonden, werd hij goed geraakt en stonden we weer eens voor; 1-0! De eerder genoemde frustratie werd bij de tegenstander steeds groter, maar ze lieten zich ook steeds vaker zien voor de goal van Sven, die wederom een hele goede partij keepte!
Met deze voorsprong konden we wel naar de thee, maar zoals vaker werd er al snel gewaarschuwd voor onderschatting en concentratieverlies. Niftrik bleek ook sterker uit de kleedkamer te komen en kreeg wat kleine kansjes mede doordat er in de rust een aantal wissels waren doorgevoerd waardoor het even zoeken was naar de juiste positie. Net op het moment dat het weer beter stond viel dan toch de gelijkmaker door een miscommunicatie tussen laatste man Christiaan en keeper Sven.
Na de 1-1 kwam er ook direct de angst dat we wederom de boot in zouden gaan. Dit leken we nog een tijd uit te kunnen stellen, maar door een ongelukkige verdedigende actie belandde de bal door een eigen goal toch achter onze keeper. 1-2 en helaas konden we opnieuw een voorsprong niet vasthouden. Er werd nog wel wat druk uitgeoefend op de Niftrikse verdediging, maar dit mocht niet meer baten. Spijtig genoeg werden we niet beloond, maar konden we na de wedstrijd wel weer onder het genot van een biertje en een zonnetje gezellig napraten en al weer de blik vooruit richten.
Volgende week staat er een lastige wedstrijd tegen hoogvlieger SCP op het programma in Puiflijk.