Veilig Sportklimaat

Veilig Sportklimaat AVIOS/DBV

Het bestuur van de Voetbalvereniging AVIOS/DBV wijst minimaal één persoon aan die de functie van Vertrouwenspersoon voor de vereniging zal vervullen. Deze Vertrouwenspersoon vervult zijn/haar taak op basis van de volgende regels:

1. Taken vertrouwenspersoon
  2. Ongewenst gedrag
  3. Vertrouwelijkheid

1. Taken vertrouwenspersoon

De vertrouwenspersoon heeft de volgende taken:
- Eerste opvang van slachtoffers van ongewenst gedrag door overige leden van de vereniging dan wel van personen die in nauwe relatie staan tot de vereniging;
- Aanspreekpunt voor (bestuurs)leden, donateurs, ouders, vrijwilligers en werknemers van de vereniging voor problemen binnen en eventueel buiten de vereniging die te maken hebben met ongewenst gedrag;
- Begeleiding van de melder van ongewenst gedrag in het verdere verloop van de melding;
- Bemiddeling naar aanleiding van de melding;
- Beantwoording van vragen en verwijzing naar hulpinstanties;
- (anonieme) registratie van meldingen en jaarlijkse (anonieme) rapportage aan het bestuur van de vereniging;
- Gevraagd en ongevraagd geven van adviezen en aanbevelingen aan het bestuur van de vereniging ter voorkoming van ongewenst gedrag;

2. Ongewenst gedrag

Onder ongewenst gedrag wordt in ieder geval verstaan:
– seksuele intimidatie
– agressie en geweld
– pesten
– discriminatie
– interne criminaliteit

3. Vertrouwelijkheid

De vertrouwenspersoon behandelt meldingen vertrouwelijk. Dat betekent dat hier alleen met derden over gesproken wordt met toestemming van de melder.
Wanneer er sprake is van (verdenking) van misdrijven zal de vertrouwenspersoon ook zonder toestemming van de melder de politie of een andere geëigende instantie inschakelen zonder daarbij melding te maken van de naam van de melder.

Binnen Avios/DBV zijn er nu 2 vertrouwenscontactpersonen aangesteld die zich graag even willen voorstellen:

Roland van der Heijden

roland.png

S.v. Avios wil een (sociaal) veilige voetbalvereniging zijn, waar iedereen met plezier kan voetballen en zich ook echt thuis voelt. Dat betekent dat we met elkaar binnen de vereniging er alles aan moeten doen om zaken zoals treiteren en pesten, agressie en geweld, discriminatie, seksuele intimidatie en andere ongewenste omgangsvormen zoveel als mogelijk moeten voorkomen.

Ongewenst gedrag komt overal voor en kán dus – helaas – ook binnen onze vereniging voorkomen. Wat voor de één misschien een grapje is, kan voor de ander een ongewenste omgangsvorm zijn. Het mooiste zou zijn dat degene direct wordt aangesproken op het gedrag dat als ongewenst wordt ervaren.nDat blijkt in de praktijk niet altijd even gemakkelijk. Gevoelens van onmacht, schaamte, woede of wat dan ook kunnen reden zijn dat je er dus mee rond blijft lopen. In zulke gevallen is het goed om bij een persoon terecht te kunnen, die niets doorvertelt en die een geheimhoudingsplicht heeft. Als jij graag met iemand erover wilt praten, neem dan contact met mij op en wij gaan samen op zoek naar een oplossing. Komen wij er samen niet uit, dan ga ik in overleg met jou, verder kijken wat we eraan kunnen doen. Blijf er dus niet mee rondlopen en neem gerust contact op!

Je kunt ook contact opnemen met een onafhankelijk persoon buiten s.v. Avios over onacceptabel gedrag binnen de sport (zoals pesten, machtsmisbruik, doping gebruik, omkoping en sexuele intimidatie etc) via het Vertrouwenspunt Sport van het NOC*NSF via het telefoonnummer: 0900 – 202 55 90.

Groetjes Roland van der Heiden

Je kunt Ronald bereiken via:

Tel: 0620301772

Bezoek adres: Greffelingsedijk 7; 6626AW Alphen

Corrine Verhoeff

corrine.jpg

Hallo, ik ben Corinne Verhoeff. Jarenlang heb ik, fanatiek als ik ben, samen met mijn dochter Lisa Burgers, in het vrouwenelftal van Avios/DBV mogen spelen. Verder heb ik, met veel enthousiasme en plezier, samen met Bert van de Pol ook de meiden getraind. Al met al was ik heel wat uurtjes per week op het voetbalveld. Sinds 2018 ben ik gestopt en ga ik alleen nog maar kijken bij de thuiswedstrijden van het vrouwenelftal, de meiden die ik getraind heb, spelen hier inmiddels mee en als het even kan ben ik ook aanwezig bij de thuiswedstrijden van het 1e mannenelftal.

Je kunt Corinne bereiken via: