AVIOS/DBV 4 WINT VAN NAASTE CONCURRENT BATAVIA 3

Batavia 3 (zon)

Mannen, 4, 7e klasse 03

18 februari 2018 10:45

Na een lange winterstop van bijna 3 maanden mochten onze jongens eindelijk de bevroren wei weer op. Bezoeker Batavia (in de volksmond ook wel Bavaria genoemd) zag de bui blijkbaar al hangen want men weigerde bijna te spelen op het nog half bevroren veld. Maar onder het motto 'duk zedde te bang' twijfelde scheidsrechter Jos niet om de wedstrijd door te laten gaan.

Avios/Dbv begon direct sterk aan de wedstrijd waarbij Jan zijn rentree vierde als betrouwbare laatste man want Stephan was helaas absent. Iedereen wist wat hun taak was en dat deze wedstrijd gewonnen moest worden. ... Door deze instelling creëerde we ook direct enkele kansen door schoten van Tom en enkele bliksemacties van Youri. Na een kwartier werd het allemaal wat rustiger en ging ook Batavia eens op expeditie in de zestien van onze sluitpost Sven. Uiteindelijk werden ze niet erg dreigend en hielden we alles onder controle op de Mariaijsbaan... Vlak voor rust kwam Youri 1 op 1 met de keeper. Hij dacht het keepertje te slim af te zijn, maar deze haalde Youri neer. Een strafschop voor ons was het gevolg. Aangezien we weinig in de situatie komen dat we een penalty mogen nemen (het nemen van penalty's na de wedstrijd zit er sinds E'tjes helaas al niet meer in) was het lastig een beslissing maken wie deze cruciale strafschop ging nemen. Uiteindelijk werd dit Willem de Lang (met nadruk op de Lang, om verwarring met andere Willem te voorkomen). Hij bleef koel en schoot de bal prima binnen.... 1-0 Ruststand!

Tijdens de rust werd er al gepraat over de overwinningshapjes, maar was er tegelijkertijd het besef dat we er nog lang niet waren. Na het kopje klapperthee was het tijd voor de tweede helft. Al na 5 minuten kwam Youri opnieuw in de positie om te scoren en dat deed hij deze keer ook! 2-0 voor Avios/Dbv 4!! Na deze prachtige voorsprong moesten we dit natuurlijk vol zien te houden. Hierdoor werd het toch al niet al te hoge niveau niet beter en brak er een rommelige fase aan. Toch bleven we rustig.... Wij wel, maar de tegenstander raakte wat gefrustreerd waardoor scheidsrechter Jos een gele en later zelfs bij een opstootje tussen Tjeerd en de tegenstander een rode kaart te voorschijn moest halen. Hierbij werd Tjeerd met een gele kaart bestraft waardoor het even 10 tegen 10 stond. Hierdoor ontstond er wat meer ruimte waardoor er vlak voor het einde nog een grote kans op de 3-0 was, maar Jay vergat de laatste tik uit te delen.

Na het laatste fluitsignaal was er dan de opluchting. We blijven weg van de laatste plaats en er zijn dit seizoen al 5 punten binnen. Klasse gewerkt mannen! Tevens maakte Arjan (vieze aanvoerder) na bijna een jaar blessureleed zijn rentree. De wedstrijd dat hij uitviel was onze laatste overwinning.... Toeval?!?! Volgende week mogen we weer thuis, ditmaal tegen UHC uit Mountainhairs, aanvang 10.45 uur!