STERK SPELEND AVIOS/DBV 4 GEEFT VROEGE VOORSPRONG UIT HANDEN TEGEN DIO'30 5

Mannen, 4, 7e klasse 03

11 maart 2018 9:45

Onbekend

De dag begon al direct lekker voor onze heren.?? De verwachtingen waren toch al niet erg hoog, omdat we eerder dit seizoen met dubbele cijfers op het broekie kregen. Nadat er op zaterdagmiddag voor de wedstrijd nog maar liefst 17 spelers mee zouden doen, bleven er na ziekte en wilde nachten nog maar 12 over. Maar gelukkig was daar in ieder geval onze Aussie Noud nog om ons te versterken.

Eenmaal aangekomen.. waren we fanatiek en gingen we direct omkleden.... Of voor zover dat in ieder geval ging. Er waren namelijk nog geen kleren. Deze kleren hadden namelijk een korte nacht gehad en bleken na vele telefoontjes door moeders uit bed te moeten worden gehaald. Gelukkig was de tegenstander bereidt 10 minuutjes te wachten, want 90 minuten tegen een elftal in hun onderbroek en zondagse trui zou zelfs voor dit elftal te veel zijn.

Maar nu eindelijk over de wedstrijd. Avios/Dbv begon direct fel. Hieruit kwamen al snel enkele kansen voort. Na 10 minuten was er een goed schot van Wichard waar de keeper moeite mee had en Tom wist de losgelaten bal binnen te schieten. Direct na de aftrap bleven we opvallend fel. Deze druk resulteerde kort na de 0-1 in een terechte penalty, na een duidelijke handsbal in het zestienmetergebied, die koelbloedig door Arjan werd binnen geschoten, 0-2! Een vreemde positie voor ons maar we bleven sterk.

Youri had met wat meer geluk al binnen een half uur een hattrick kunnen maken, maar voor open goal miste hij jammerlijk waardoor er helaas niets aan de score veranderde. Na dit sterke halve uur werd DIO helaas ook wakker en kreeg meer kansen doordat wij de organisatie ook wat uit het oog verloren. Dit resulteerde in 2 goals waarvan de tweede uit een makkelijk gegeven strafschop net voor rust nadat de scheidsrechter een kennelijke handsbal had geconstateerd tijdens een scrimmage voor het doel. We gingen dus met een 2-2 tussenstand naar de thee.

Helaas deed de thee ons geen goed. Ook enkele noodzakelijke wissels kwamen het spel niet ten goede. Zo ging leider Bart, na ruim twee jaar afwezig te zijn geweest na een goede eerste helft, naar de kant. DIO bleef doorgaan waar het voor rust mee eindigde, veel combinaties die leidden tot grote kansen. Gelukkig stond onze keeper Sven vaak goed in de weg... Complimenten! Ondanks dat we zelf nauwelijks nog kansen creëerden werd er hard gewerkt. Dit harde werken kon helaas niet voorkomen dat we nog 2 goals tegen kregen waardoor een eindstand van 4-2 werd bereikt.

Volgende week spelen onze mannen de derby tegen onze naaste buren Aquila 3, aanvang 10.45 uur in Alphen. Komt allen kijken om te zien of onze jongens na de 1-1 in Dreumel nu wel kunnen winnen.