TEAMUITJE MOGELIJKE OORZAAK VERGISSING AVIOS/DBV 4

17 februari 2019 11:00

S. Zwartjes

Onbekend

Waar voor de winterstop geen punten werden gehaald door Kelderklasse team Avios/DBV 4, stond menig familielid, vriend(in) of facebooker met de oren te klapperen toen bleek dat deze zondag, in de eerste wedstrijd na de winterstop, het eerste punt was behaald. Door een dik verdiend 2-2 gelijkspel tegen en bij WVW uit Weurt waren onze mannen plots van de 0 af.

Wel riep dit veel vraagtekens op bij een aantal mensen. Ondanks dat het team elke zondagmorgen op
nieuw vol goede moed kwam opdraven leek het halen van punten dit seizoen toch een lastige klus. Hadden ze dan bepaalde middelen gebruikt, buiten de wekelijkse hoeveelheid alcohol om? Waren er spelers van een hoger elftal geleend? Nee, niets van dit alles.

De avond ervoor had namelijk het jaarlijkse teamuitje plaats gevonden. Na enkele sportieve activiteiten op het zand in de Beachfabriek werd er heerlijk gegeten en de avond vervolgd in het bruisende uitgaansleven in Nijmegen. Wellicht heeft dit de altijd sterke band binnen de groep nog maar weer eens extra versterkt waardoor iedereen net even een stapje extra zette de volgende ochtend. Geluiden om dit wekelijks te doen gingen al snel op, maar dit wordt door de KNVB gezien als competitievervalsing... Avios/DBV 4 in de top van het klassement zou ook wel erg ongeloofwaardig wordenπŸ˜‰

Een andere oorzaak kan overigens ook de vlinders in de buik van een aantal verliefde spelers zijn. Door deze prille relaties steeg men mogelijk boven zichzelf uit.😏😍

Over de wedstrijd zelf kunnen wij kort zijn. Beide teams waren aan elkaar gewaagd waarbij WVW wel meer in balbezit was maar echte grote kansen had men niet. Na ongeveer een kwartier verdiende Ton een vrije trap aan de rechterzijde van het strafschopgebied. Stephan nam deze zodanig dat de bal perfect door Wichard kon worden binnengekopt. Na dit doelpunt golfde het spel op en neer en plots stond het weer gelijk doordat zijn mannetje even uit het oog was verloren na eenhoekschop. Met de 1-1 stand gingen we de kleedkamer in en werden er enkele wissels doorgevoerd.

Na de hervatting van de wedstrijd bleek dat WVW ook wat had gewisseld in spelers en posities waardoor ze wat gevaarlijker voor de dag kwamen dan in de 1e helft. Op zich hadden wij de verdediging onder leiding van Jelmer nog goed voor elkaar waardoor grote kansen voor WVW uitbleven. Wij zelf hadden wat leuke aanvallen die helaas vaak bij het strafschopgebied strandden.

Helaas greep Siebe op een gegeven moment te hard in ons eigen strafschopgebied in waardoor wij de zoveelste penalty van het seizoen tegenkregen. Deze werd door WVW koel benu zodat wij weer tegen een achterstand aankeken. Sommige zagen de bui al weer hangen en vreesden het ergste. Gelukkig viel het mee en kon WVW niet echt doordrukken.

Het einde van de wedstrijd kwam al in zicht toen Wichard een opgelegde kans kreeg om voor de 2e maal met zijn hoofd te scoren na een goede voorzet van Willem de Lang. Helaas kopte Wichard de bal, twee meter voor het doel staand, toch over. Maar ondanks deze gemiste kans kregen wij nog enkele goede aanvallen van onze jongens te zien. Bij een van de laatste aanvallen kwam de bal via Niels bij Arjan terecht. Na wat kapbewegingen
in de zestien tussen enkele WVW'ers creëerde hij genoeg ruimte voor een schot in de hoek waarop de doelman van Weurt geen antwoord had 2-2.

Helaas moeten wij nu weer 3 weken wachten op de volgende wedstrijd om dit goede begin in het nieuwe jaar voort te zetten. De volgende wedstrijd is namelijk op 10 maart om 12.00 uur wanneer wij tegen de ongeslagen koploper Woezik 12 moeten aantreden in Wychen. Dan zal blijken wat onze jongens de afgelopen periode hebben gepresteerd.