GOEDE START IN HET NIEUWE JAAR KRIJGT GEEN VERVOLG

SCP 4 (zon)

24 maart 2019 11:00

Onbekend

Na het verassende gelijkspel tegen WVW 4 uit Weurt was het de vraag of onze jongens deze lijn konden doortrekken.
Het zou dan moeten gebeuren tegen de ongeslagen koploper Woezik 12 die wij op een storm- en regenachtige zondagmorgen troffen op het uitstekend bespeelbare kunstgrasveld. Helaas zat een goede uitslag er niet in en dropen onze jongens letterlijk en figuurlijk van het veld met een 8-0 nederlaag.

Vorige week werkte het weer ook niet mee waardoor de derby tegen Aquila 2 werd afgelast. Deze wedstrijd staat nu gepland voor donderdagavond 2 mei.

Afgelopen zondag konden we de competitie weer vervolgen met een uitwedstrijd tegen SCP 4 die zich op de 3e plaats van ranglijst bevinden. Het beloofde dus weer een lastige wedstrijd te worden. Het team was redelijk compleet en met 15 man traden wij aan op deze zonnige morgen met naast ons de dames van AVIOS/DBV 1 die op hetzelfde moment ook moesten spelen tegen SCP 1.

Na een onwennig begin waarbij nog niet helemaal duidelijk was wie welke tegenstander had viel al snel de eerste tegengoal na een mooie combinatie van de SCP aanvallers. Door deze snelle tegentreffer werden onze jongens wel wakker geschud want daarna stond de organisatie een stuk beter. Zoals verwacht had SCP het beste van het spel en hield het AVIOS/DBV stevig onder druk. Maar door het harde werken van iedereen konden de meeste aanvallen bijtijds onschadelijk worden gemaakt of keeper Sven kon op tijd ingrijpen. Helaas viel er voor de rust nog een tegengoal na een hoekschop.
Hierbij kreeg de tegenstander net teveel ruimte van onze verdediging om Sven te passeren. Met deze 2-0 zochten wij de kleedkamer op.

In de rust werden er enkele wissels toegepast en begonnen wij met goede moed aan de 2e helft. Er werd nu beter gecombineerd waardoor we wat vaker op de helft van SCP te vinden waren. Helaas leidde dit tot maar één echt grote kans waarbij Wichard oog in oog kwam te staan met de keeper.
Deze hield het schot van Wichard tegen waarna Arjan in de rebound een 2e kans kreeg die hij echter ook niet benutte. SCP daarentegen kon nog driemaal scoren door enkele goede combinaties. Hierbij werd er door onze verdedigers weer wat te ver van de tegenstanders verdedigd waardoor die wat eerder bij de bal waren en zo konden scoren. Al met al was dit een terechte uitslag waarbij het wel jammer was dat wij niet een doelpuntje hebben kunnen meepikken.

A.s. zondag staat er eindelijk weer een thuiswedstrijd op het programma tegen Victoria '25 4 die zich ook in de onderste regionen bevinden. Misschien kunnen wij dan eindelijk een overwinning noteren hoewel ze afgelopen zondag met 5-2 hebben gewonnen van WVW 4. De wedstrijd begint om 10.45 uur op het Sportpark Mariaveld. Tot dan!!!