'T VIERDE VERLIEST OOK TWEEDE BEKERWEDSTRIJD; MANNEN VERGETEN CADEAUTJES UIT TE PAKKEN, UNITAS GAAT WÉL EFFECTIEF OM MET KANSEN

Unitas '28 4 (zon)

Mannen beker reserve zondag poulefase Groep 2 097

12 september 2021 10:45

R. van der Heijden

Deze week moesten we het helaas doen met wat minder keus dan vorige week. Een aantal jongens was nog niet hersteld na het slagveld van de vorige pot en de agenda's van de vele vaders beginnen ook weer vol te raken. Desondanks hadden we drie wissels. Ook langs de kant wisten we ons gesteund door een groot aantal mensen. Super om te zien en namens ons enorm bedankt voor jullie komst!

Deze supporters zagen, net als wij, dat al snel bleek dat de twee teams aan elkaar gewaagd waren. Joost kon hier niet lang van genieten en moest met liesklachten het veld verlaten. Na 5 minuten hadden we al meer van het 16 metergebied gezien dan vorige week de hele wedstrijd. Toch werd er door wat gefrommel voor onze goal de 0-1 door de Wamelsen gemaakt. Niet veel later werd uit een corner zelfs de 0-2 binnengekopt. Ondanks deze stand werd er aardig gevoetbald, maar ontbrak het aan de eindpass en afwerking. Het harde werken werd wel beloond met een goal. Jesse schoot na een assist van Thomas de 1-2 binnen. Het geloof was er weer, maar helaas was het van korte duur doordat Unitas snel de 3-1 maakte. Erg zuur, zeker omdat we kans hadden op de gelijkmaker door een penalty. Deze werd helaas door Arjan gemist. Toch was er in de rust het gevoel dat er iets was te halen.

Na wat wissels bleef het gelijk opgaan, maar wederom was Unitas scherper in de afwerking en wist het een penalty wél te benutten.  Kort daarna werd het zelfs 1-5 en was de wedstrijd dus eigenlijk wel gespeeld. Toch werd er nog enorm hard gewerkt door de mannen en kwamen er ook nog enkele grote kansen uit voort. Helaas zonder succes. Op de komende trainingen zal er dus veel aandacht voor de afwerking zijn. Vervelend was vooral dat we wederom te maken kregen met blessures en we geen wissels meer over hadden. Ook hadden we geen vlagger meer. Nadat het publiek werd ingeschakeld om de vacature tijdelijk op de vullen waren we uiteindelijk blij dat Gerard Stevens nog even wilden flitsen langs de lijn, dank hiervoor!

Een onnodige nederlaag waar we meer uit hadden moeten halen, maar er waren met vlagen zeer goede momenten te zien. Dit biedt, afhankelijk van de tegenstand, perspectief voor de toekomst. Voor de competitie echt begint spelen we volgende week de laatste bekerwedstrijd uit tegen Aquila 3. Alhoewel het voor ons nergens meer om draait is het toch altijd een leuke wedstrijd en zullen we kijken of we de vlagen van vandaag wederom op de mat kunnen leggen!